Dit zijn de algemene voorwaarden van de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap. Het adres van de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap is Cannerweg 114, 6213 BH te Maastricht. De praktijk is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 90852141.
Als u vragen heeft over deze voorwaarden, dan kunt u contact opnemen via info@praktijkgelijkwaardigouderschap.nl.
De Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap heeft het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen. U stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op de opdracht van toepassing zijn.
Versie: september 2023
1. Bedrijfsomschrijving
De dienstverlening van de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap bestaat uit coaching, workshops, training, online-programma’s, adviesopdrachten en spreken binnen het werkveld van gelijkwaardig ouderschap, in de meest ruime zin.
2. Definities
Opdrachtnemer Is de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap. Met de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap worden de natuurlijk persoon Tiuri van Rossum, alsmede het bedrijf en iedereen die hierin werkt als werknemer bedoeld.
Opdrachtgever Is de (rechts)persoon die gebruikmaakt van de aangeboden diensten van de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap.
Diensten Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven en/of daaruit voortvloeien en direct verband houden met de opdracht in de ruimste zijn van het woord.
Aanbieding Elk voorstel voor diensten aan particulieren en bedrijven.
Overeenkomst Elke afspraak tussen opdrachtgever en opdrachtnemer tot het verlenen van diensten door opdrachtnemer ten behoeve van opdrachtgever.
3. Toepasselijkheid van deze voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap. Het accepteren van deze diensten houdt in dat u de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden aanvaardt. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op iedere overeenkomst waarbij voor de uitvoering door de opdrachtnemer derden worden betrokken. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig wanneer deze schriftelijk tussen opdrachtgever en opdrachtnemer zijn overeengekomen. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de opdrachtgever.
4. Aanbieding en overeenkomst
Een aanbieding heeft een geldigheidsduur van maximaal 14 dagen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Aanvaarding van de aanbieding na de genoemde termijn heeft geen bindende voorwaarden voor de opdrachtnemer.
Elke overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer komt tot stand door wederzijds akkoord. De opdrachtnemer bevestigt afspraken aan de opdrachtgever per e-mail, via sms of WhatsApp. Desgewenst maakt de opdrachtnemer een schriftelijk exemplaar van de overeenkomst voor de opdrachtgever die deze voor aanvang van de opdracht getekend retour stuurt of bevestigt per e-mail. In het geval van een online aanmelding (anders dan via-email, bijvoorbeeld door een inschrijfformulier) voor een van de diensten, vindt accordering plaats door ondertekening van het daartoe bestemde inschrijvings- of aanmeldingsformulier. Mondelinge afspraken gelden wanneer deze per e-mail, sms of WhatsApp zijn bevestigd.
5. Uitvoering van de overeenkomst
Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. De opdrachtnemer heeft met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst deugdelijk, volledig en tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan opdrachtgever in rekening te brengen.
De door opdrachtgever getekende overeenkomst blijft van kracht met dien verstande dat de door opdrachtnemer te leveren diensten binnen een jaar na overeenkomst moeten zijn afgenomen. Wanneer deze termijn wordt overschreden vindt geen restitutie plaats van niet afgenomen diensten.
6. Prijzen en kosten
Alle prijzen die op de website van de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap staan, zijn vermeld in Euro’s en zijn inclusief BTW (6% of 21%). Zolang de overeenkomst niet tot stand is gekomen, is de opdrachtnemer bevoegd de prijzen en geldende voorwaarden te wijzigen. De opdrachtnemer behoud het recht om de prijzen periodiek te verhogen. Aan prijzen op de website, of eerdere versies daarvan, kunnen geen rechten worden ontleend.
De opdrachtnemer mag de prijs voor diensten tussentijds verhogen als er onvoorziene en kostprijsverhogende omstandigheden plaatsvinden na de totstandkoming van de opdracht. Als de opdrachtnemer genoodzaakt is om de prijs te verhogen door deze omstandigheden, dan heeft de opdrachtgever het recht de opdracht te annuleren. Reeds gemaakte kosten of uren worden in rekening gebracht. Opdrachtgever heeft in dergelijk gevallen geen recht op compensatie of schadevergoeding.
7. Betaling en incassokosten
Betaling dient plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum, op de door opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd. Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de opdrachtgever in verzuim.
Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is de opdrachtgever in verzuim en behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten. Ook is de opdrachtgever vanaf dat moment wettelijke rente (als hij een consument is) of handelsrente (als hij een onderneming is) verschuldigd. Indien de opdrachtnemer de vordering ter incasso uit handen geeft, is de opdrachtgever ook verschuldigd de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te betalen die met deze incasso gemoeid zijn. In geval van liquidatie, faillissement, onder curatele stelling, overlijden (natuurlijk persoon) of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de vorderingen van opdrachtnemer en de verplichtingen van opdrachtgever jegens opdrachtnemer onmiddellijk opeisbaar zijn.
Bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dient de opdrachtgever dit binnen twee weken na het ontvangen van de factuur schriftelijk kenbaar te maken bij opdrachtnemer.
8. Verzetten van afspraken, annuleringsvoorwaarden en reclamatie
De Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap doet er alles aan om haar diensten goed te leveren. Mocht er onverhoopt iets niet aan uw verwachting voldoen, of mocht u niet tevreden zijn over de dienstverlening horen we dat graag via info@praktijkgelijkwaardigouderschap.nl. We proberen dan in overleg op zoek te gaan naar een geschikte oplossing.
De opdrachtgever heeft het recht deelname aan, of de opdracht voor diensten te annuleren in overeenstemming met de annuleringsvoorwaarden. Dat kan schriftelijk of per e-mail. Bij de annuleringsvoorwaarden wordt onderscheid gemaakt tussen diensten aan particulieren en de afname van diensten door ondernemingen.
Verzetten van afspraken en annuleringsvoorwaarden van diensten aan particulieren:
Tijdig verzetten van een afspraak is mogelijk, dit kan telefonisch of per e-mail. Wanneer de opdrachtgever de gemaakte afspraak binnen 24 uur tot deze afspraak annuleert of vraagt de afspraak te verzetten, worden kosten in rekening gebracht voor de gereserveerde tijd. De opdrachtgever is verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden voor deze tijd worden niet in rekening gebracht.
Bij niet-verschijnen van de opdrachtgever op een gepland(e) gesprek/afspraak worden de kosten hiervoor in rekening gebracht en is opdrachtgever verplicht deze te betalen.
De opdrachtnemer heeft het recht afspraken te verzetten of te annuleren, wanneer deze niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
De opdrachtnemer heeft het recht om een cliënt te weigeren en diensten te annuleren, zonder opgaaf van redenen. De opdrachtnemer bevestigt de annulering c.q. weigering per e-mail en betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.
Annuleringsvoorwaarden van diensten aan ondernemingen:
Bij annulering van een dienst, coachingtraject, training, cursus, workshop, adviestraject of lezing en aanverwante werkzaamheden binnen 5 werkdagen voor aanvang ervan, is de opdrachtgever verplicht 100% van het overeengekomen bedrag te betalen. Bij annulering langer dan 5 werkdagen maar binnen 1 maand voorafgaand aan aanvang, is de opdrachtgever verplicht 50% van het overeengekomen bedrag te betalen. In geval dat de opdrachtgever, dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer, na aanvang van de dienst, coaching, workshop of training deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op terugbetaling.
De opdrachtnemer heeft het recht afspraken te verzetten of te annuleren, wanneer zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
De opdrachtnemer heeft het recht om een cliënt te weigeren en diensten te annuleren, zonder opgaaf van redenen. De opdrachtnemer bevestigt de annulering c.q. weigering per e-mail en betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.
9. Geheimhouding en Privacy
Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de coachingsessies en trainingen. In geval van beëindiging van een overeenkomst, om welke reden dan ook, blijven de bedoelde geheimhoudingsplichten in stand.
Van de geheimhoudingsplicht mag worden afgeweken als er heldere afspraken over zijn gemaakt, met wederzijds goedvinden.
In het geval dat de wet of een daartoe bevoegde instantie verzoekt om openbaarmaking van gegevens die onder geheimhouding en vertrouwelijke informatie vallen dan is de opdrachtnemer verplicht aan dit verzoek te voldoen zonder gehouden te kunnen worden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
De opdrachtnemer zal de informatie die door opdrachtgever is gegeven niet voor een ander doel gebruiken dan waarvoor zij werd verkregen, behalve als opdrachtnemer optreedt in een procedure waarbij deze stukken van belang kunnen zijn. Hieronder vallen ook de vastlegging in het klantenbestand van opdrachtnemer voor administratiedoeleinden en het telefoonnummer en/of e-mailadres voor communicatie-uitingen.
Opdrachtgever zal de inhoud van overeenkomsten, opdrachtbevestigingen, offertes, rapporten, adviezen of andere al of niet schriftelijke uitingen van de opdrachtnemer niet openbaar maken en ervoor zorgen dat derden de inhoud daarvan niet zien.
10. Intellectueel eigendom
De opdrachtnemer behoudt alle rechten op door de opdrachtnemer gemaakte diensten, plannen, producten, documenten, afbeeldingen, tekeningen, programmatuur, creaties en de hierop betrekking hebbende informatie. Dit geldt ook wanneer daarvoor kosten in rekening zijn gebracht of wanneer er later nog verbeteringen zijn aangebracht.
Opdrachtgever mag de in het vorige lid genoemde zaken niet kopiëren, aan derden tonen of ter beschikking stellen voor een doel anders dan waarvoor ze door de Praktijk Gelijkwaardig Ouderschap verstrekt zijn.
11. Aansprakelijkheid
Iedere aansprakelijkheid van de opdrachtnemer, van het personeel en de diensten van de opdrachtnemer, voor alle schade, van welke aard ook, direct of indirect, wordt uitgesloten. De opdrachtnemer is evenmin aansprakelijk voor de schade die bij uitvoering van de overeenkomst door derden wordt veroorzaakt. De opdrachtnemer is evenwel nooit aansprakelijk voor vertraging in de uitvoering van de overeengekomen diensten. Elke aansprakelijkheid voor (bedrijfs)schade is voorts uitdrukkelijk uitgesloten.
De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die de opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van een geleverde dienst, een coaching traject, training of adviesopdracht. Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor alle gemaakte keuzes.
12. Overmacht
In een situatie van overmacht worden de verplichtingen van de opdrachtnemer opgeschort. Als de periode waarin de overmacht zich voordoet langer is dan twee maanden, heeft zowel opdrachtgever als opdrachtnemer het recht de overeenkomst zonder enige verplichting tot het betalen van schadevergoeding te ontbinden.
13. Toepasselijk recht
Op de overeenkomst en deze algemene voorwaarden is uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing.